Adakah Acupressure Berkesan Merawat Masalah Sinus?

Adakah Acupressure Berkesan Merawat Masalah Sinus?

Apakah yang dimaksudkan dengan jangkitan sinus? Jangkitan sinus adalah keadaan di mana bakteria telah memasukkan laluan hidung anda dan menyebabkan bengkak dan jangkitan sinus anda. Keadaan ini mempunyai dua jenis yang terkenal, sinusitis kronik dan sinusitis akut. Sinusitis akut pada dasarnya langkah di bawah sinusitis kronik, dan anda biasanya akan mengalami gejala kurang daripada 10 hari. Sinusitis kronik pula boleh datang kira-kira 4 kali setahun atau lebih manakala serangan itu akan berlangsung dua puluh hari atau lebih. Punca penyakit ini biasanya termasuk bakteria jangkitan dan alahan atau pendedahan kepada perengsa seperti asap.

Walaupun keadaan ini kebanyakannya keliru dengan selesema, ia mempunyai lebih daripada gejala-gejala selesema biasa mempunyai. Gejala resdung boleh termasuk kesesakan, sakit kepala berat, alahan dan masalah telinga. Masalah ini boleh menjadi sakit terutama apabila anda tahu apa-apa tentang penyakit ini. Kaedah yang biasa penyembuhan keadaan ini adalah dengan penggunaan antibiotik bersama-sama dengan minum air yang banyak dan jus buah-buahan. Manakala penggunaan antibiotik adalah cara yang berkesan untuk merawat resdung, akutekanan boleh memberikan kelegaan sinus serta-merta, dan merupakan cara yang paling mudah untuk mendapatkan rawatan bagi ketidakselesaan sinus anda.

Acupressure sebagai rawatan untuk resdung adalah lebih daripada satu teknik semulajadi dan dikaitkan untuk mengurut dan bukannya ubat-ubatan. Walaupun amalan ini telah menjadi biasa di Asia selama lebih daripada 5,000 tahun, ia telah menjadi popular hanya baru-baru ini di negara-negara barat. Acupressure kerja-kerja pada prinsip-prinsip seperti akupunktur, tetapi ia tidak menggunakan jarum. Jarum yang digunakan untuk merangsang titik tekanan anda adalah Menggantikan dengan jari anda. Ia merangsang bahagian-bahagian badan dengan cara yang menggalakkan potensi penyembuhan badan. Amalan ini bukan sahaja berkesan merawat resdung; ia sangat boleh membantu anda merawat penyakit-penyakit lain juga dan membantu menjaga tubuh anda sihat.

Dengan ramai orang yang berminat dalam akutekanan, mereka kini banyak kolej yang boleh membantu anda memulakan dengan menggunakan teknik ini. Banyak kolej dan sekolah-sekolah yang memberi tumpuan kepada terapi akan membantu anda dengan akutekanan dan menawarkan sijil. Selain mengambil kelas kolej, anda juga boleh mendapatkan bantuan dengan mengambil kursus masyarakat yang akan membantu anda untuk belajar tentang teknik ini. Tempat-tempat ini akan membawa anda melalui teori-teori amalan, falsafah perubatan tradisional Cina, arahan mengenai cara untuk melaksanakan akutekanan dan juga akan termasuk sejarah dan seni penyembuhan. Acupressure telah diluluskan secara saintifik untuk merawat resdung, supaya anda boleh berehat dan gunakan amalan ini.

1 komentar:

  1. Silly jerkoff! Orgasms are for girls. Your dicks looks far better and you sound far sweeter when you're whimpering about your aching blue balls. Go ahead: pout a little more. It just makes my pussy wetter.

    phone sex chat

    BalasHapus