Bagaimana Menjana Perfect Ionik koloid perak

Bagaimana Menjana Perfect Ionik koloid perak

Menggunakan Fungsi koloid perak Menjana Unit Menjana perak melepaskan Kesihatan Darah Elektrik & Koloidal

Bersama-sama dengan keupayaan untuk melaksanakan terapi Darah Elektrik, unit ini mempunyai pilihan dan keupayaan untuk digunakan untuk menghasilkan satu rumusan yang koloid apabila mengikut proses yang betul.

Persediaan

Sumber-sumber tambahan yang anda akan perlu untuk menjana koloid perak sempena barangan yang dibekalkan adalah seperti berikut:

• suling atau reverse-osmosis air terawat.
• A 10 - 30 auns balang kaca saiz dengan penutup plastik yang selamat. (Jangan menjana dalam bekas plastik kerana plastik / pcb leeching dalam produk akhir).
• Secawan isi rumah yang lebih panas untuk memanaskan penyelesaian semasa proses untuk arus perolakan yang optimum dan mengurangkan perak logam daripada disimpan dalam penyelesaian.
• A Jumlah Larutkan pepejal (TDS) Meter yang membaca kandungan cecair dalam PPM. (pilihan)
• A pH Meter untuk menguji kealkalian dan keasidan penyelesaian anda. (pilihan)
• Satu pemasa / atau jam penggera boleh laras (pilihan)
• termometer A (pilihan)

Bersedia untuk Menjana Perak

PENTING: Nombor satu aspek yang paling penting untuk memahami keperluan untuk menyimpan semua barang-barang berinteraksi, permukaan, dan bekas kerana kurangnya tercemar yang mungkin, dengan menggunakan SAHAJA air suling untuk membilas dan bersih: rod perak sebelum dan selepas setiap proses, semua bekas , pengendali tangan, serta permukaan yang barang-barang ini boleh datang dalam hubungan dengan. Jangan mengendalikan apa-apa bahan-bahan organik atau logam selain daripada air suling, rod perak, dan peralatan. Anda boleh mendapat manfaat daripada penggunaan plastik atau getah sarung tangan pelindung / steril.

Sebaik sahaja anda telah mengumpulkan alatan yang diperlukan dan pilihan yang anda akan menggunakan, terdapat beberapa langkah-langkah awal dalam proses.

1. Mula dengan meletakkan cawan anda yang lebih panas dalam yang mudah untuk mencapai dan lokasi yang stabil, anda boleh menyambung dan menghidupkan yang lebih panas pada untuk mengumpulkan haba di permukaan.

2. Untuk menampung batang perak, mereka adalah yang terbaik dinasihatkan untuk menggerudi dua lubang kecil dalam 1 "kepada 1.5" selain di tengah-tengah tudung balang itu. Satu alternatif kepada ini membengkokkan wayar perak atas puncak balang dalam jarak antara satu sama lain.

3. Letakkan unit terdekat balang, pastikan bahawa anda telah memasang satu set segar bateri untuk tujuan ini untuk hasil yang terbaik.

4. dengan unit dalam kedudukan off, memasukkan elektrod permohonan ke dalam bicu input koloid.

5. Memanjangkan elektrod dengan itu termasuk sambungan klip buaya - dengan memasukkan kuar elektrod ke dalam palam daripada klip.

6. Seterusnya, mengisi bekas setinggi mungkin untuk mencapai hubungan yang paling mungkin dengan kawasan permukaan rod perak anda akan menggunakan.

7. Tutup balang dengan penutup yang disediakan.

8. Masukkan rod satu perak pada satu masa untuk kedalaman maksimum ke dalam setiap lubang pada tudung, menjamin kedudukan dengan salah satu daripada dua klip. Orientasi adalah tidak penting, tetapi ia adalah satu amalan yang baik untuk ganti rod perak sering sekali untuk melanjutkan penggunaan mereka sebelum tewas bahan terlalu banyak untuk digunakan semula.

9. Pada ketika ini, unit ini boleh berpaling dan meninggalkan, jika diperlukan, litar perak koloid boleh diuji dengan menyentuh salah satu daripada rod perak kepada yang lain (mereka adalah selamat untuk menyentuh unit itu sedang aktif), di mana lampu penunjuk harus bermula bercahaya sebagai pengesahan. (Jangan lakukan ini selama lebih 30 saat, kerana lampu menjadi amat panas dan mungkin boleh terbakar atau mencairkan soket plastik sekitar memegangnya di dalam panel.)

10. Kecerahan mentol berkaitan dengan kekonduksian air. Ia tidak semestinya masalah jika mentol adalah sangat samar-samar atau gelap kekal selagi proses itu sendiri sedang berlaku.

11. Setelah selesai, tanggalkan klip buaya. Bersihkan wayar elektrod perak selepas setiap kali digunakan untuk mengeluarkan oksida gelap pada anod (elektrod positif dalam konfigurasi ini telah dipilih yang mana rod dipotong dengan merah elektrod siasatan berwarna). Gunakan sekeping kecil pad penyental untuk menggilap perak kering, kemudian lap dengan kertas napkin untuk membuat sedia untuk kegunaan akan datang.

Untuk membuat 5 ppm rumusan yang standard boleh mengambil mana-mana di antara 5 minit hingga satu jam setengah, bergantung kepada keadaan suhu air dan kestabilan (dan kemandulan) persediaan anda.

Nota: Dalam pemerhatian saya ia seolah-olah jumlah air awal mempunyai kesan ke atas jumlah tepu yang dibenarkan berlaku dalam tempoh masa yang tertentu. Jumlah yang lebih kecil air akan menyediakan ruang yang kurang untuk penyelesaian PPM yang lebih tinggi dan yang lebih besar membolehkan PPM yang lebih besar untuk dicapai dalam jumlah yang sama atau lebih singkat.

Ringkasnya anda mempunyai keupayaan untuk menjana tulen 19 PPM penyelesaian koloid perak dalam julat pH yang sesuai (~ 10.0 pH) dalam 30 auns air dalam masa 2 1/2 hingga 3 jam.

Garis Panduan

• Untuk menjana colloidal silver selamat sila pastikan bahawa anda menggunakan tulen rod (0,9999 kesucian) perak (seperti yang disediakan). Juga bertentangan dengan beberapa arahan, tidak ada keperluan untuk menambah apa-apa jenis komponen masin seperti garam atau garam laut, ini akan menyebabkan pembentukan sebatian perak yang tidak selamat digunakan!

• Saiz Zarah adalah dipengaruhi oleh banyak faktor, tetapi untuk mengoptimumkan penjanaan saiz zarah yang paling kecil, pengaruh utama yang harus diperhatikan adalah suhu, peredaran penyelesaian semasa proses tersebut (kedua-duanya dikawal oleh penggunaan cawan lebih panas, dan kemandulan, di mana semuanya secara optimum dicapai apabila mengikut garis pemprosesan di atas.

• Selepas menamatkan batch colloidal silver, anda mungkin mendapati zarah yang boleh dilihat dari apa yang telah jatuh di luar elektrod perak menjana dan adalah disyorkan untuk menapis melalui beberapa penapis kopi bukan berklorin untuk penapisan yang paling berkesan sebelum menyimpan atau menggunakan.

• Simpan perak koloid anda dalam gelap, bekas bukan konduktif, kuning atau kaca kobalt adalah yang terbaik. Jauhkan daripada cahaya walaupun bilik cahaya akan merendahkan koloid cepat dengan mengubah kelabu penyelesaian atau hitam. Kacau atau goncang setiap kali sebelum menggunakan. Pastikan sejuk, tetapi tidak menyejukkan.

• Dos dewasa mungkin mana-mana dari satu sudu enam belas auns sehari atau lebih. Ia adalah mungkin bahawa memakan jumlah yang besar dalam tempoh yang panjang boleh membunuh beberapa bakteria baik dalam usus. Jika ya, menambah diet anda dengan yogurt atau acidophilus atau menggantikan kehilangan bakteria dalam way.This alternatif juga boleh digunakan di taman kerana ia boleh digunakan terhadap bakteria, kulat dan serangan virus pada tanaman. Hanya menyembur air dicairkan pada daun dan menambah air tanah.

Sila beritahu saya jika anda memerlukan apa-apa tips lanjut atau bantuan dalam menjana colloidal silver sendiri di rumah dengan jayanya. Jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana untuk mencipta elektrik darah / koloid perak litar penjanaan anda sila e-mel saya.

Untuk kesihatan anda dan hari yang indah!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar