Sememangnya Merawat Jangkitan Sinus

Sememangnya Merawat Jangkitan Sinus

Alahan, selesema, dan selesema adalah masalah biasa yang kita alami setiap tahun. Ia akan menyebabkan kita merasa buruk. Terlalu kerap walaupun gejala yang kami rasa akan menyamar dan apa yang kita percaya adalah sejuk yang ternyata menjadi jangkitan sinus.

Terdapat ubat-ubatan yang anda akan dapat mengambil - tetapi bagi kebanyakan kita ini akan membuat kita merasa lebih teruk atau ia akan mengambil masa selama-lamanya untuk kita menjadi lebih baik. Sebab itulah kami percaya ia adalah lebih baik untuk mula menggunakan rawatan semula jadi untuk meredakan gejala-gejala.

Wap
Perkara pertama yang anda ingin mencuba untuk lakukan adalah untuk menggunakan stim untuk meredakan tekanan dalam sinus dan untuk membersihkan saluran hidung. Didihkan air dan campuran empat titik minyak kayu putih dan kira-kira dua titik minyak pudina. Stim akan kehilangan lendir yang terletak di sekeliling saluran hidung dan menjaga dari penyaliran dan minyak akan membantu untuk membuka mereka. Lean kepala anda ke atas wap panas dan letakkan tuala di atas kepala anda untuk menjaga stim di dalam. Nafas dalam selama sepuluh minit atau selama mana yang anda mampu untuk mengendalikan.

Tambahan
Perkara seterusnya yang terbaik untuk dilakukan adalah untuk mengambil makanan tambahan herba. Echinacea akan menggalakkan sistem imun dan menjadikan lebih mudah untuk melawan jangkitan. Bawang putih dan goldenseal mempunyai sifat yang sama dan setiap daripada mereka boleh dibeli di mana-mana kedai runcit. Jangan mengambil lebih daripada apa yang ada di arah.

Teh Dan Sup
Nenek adalah betul apabila dia memberitahu anda bahawa sup ayam yang baik untuk seseorang. Ia juga baik untuk tekak dan untuk menjaga jangkitan sinus. Minum teh panas dan makan sup panas untuk mengelakkan lendir di dalam saluran hidung pudina teh adalah salah satu yang paling berkesan untuk ini. Sup mesti mempunyai jumlah yang baik daripada bawang dan bawang putih kerana antibiotik mereka bawa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar